Komunikat techniczny biegu górskiego Zimowy Chudy Wawrzyniec 2022. Znajdziecie w nim najważniejsze informacje dotyczące naszej zimowej trasy zebrane w jednym miejscu – dowiecie się m.in. o wyposażeniu obowiązkowym, znakowaniu trasy oraz jedzeniu na punktach żywieniowych i na mecie.
Warunki na trasie
Prognozy pogody są zimowe. Spodziewamy się, że od czwartku do sobotniego poranka na trasie przybędzie kilkanaście centymetrów świeżego śniegu (a ten już teraz jest). Dodatkowo na sobotę prognozowana jest temperatura od -4 st. w Sopotni Wielkiej, gdzie mieści się start i meta zawodów do -10 (odczuwalna -16) na Pilsku, czyli najwyższym punkcie na trasie (1534 m n.p.m.). I to jest niezwykle ważna wiadomość – biegniemy dłuższą wersją trasy – z Pilskiem (19,2 km, ok. 1250 m up). Co więcej sobota ma być wietrzna – spodziewamy się wiatru do 30-40 km/h. To szczególnie ważne w wyższych partiach gór i na odsłoniętych terenach.
Wyposażenie obowiązkowe
Powyższe informacje były niejako wprowadzeniem ultra ważnej kwestii wyposażenia obowiązkowego. Wprowadzamy zmiany względem tego, co zawierało się w regulaminowym wyposażeniu.
I tak, jesteście zobowiązani do posiadania w trakcie biegu:
- kurtki przeciwwiatrowej z długim rękawem – zalecana kurtka z kapturem;
- dodatkowej warstwy izolującej z długim rękawem (bluza);
- długich spodni lub leginsów;
- czapki (zakrywającej uszy);
- rękawiczek;
- pojemnika na napoje o dowolnej pojemności (kubek, bidon, softflask) – na punktach odżywczych nie zapewniamy kubków jednorazowych;
- działającego telefonu komórkowego z baterią naładowaną, w taki sposób który zagwarantuje, że telefon będzie działał przez całą rywalizację;
- dowódu osobistego lub paszportu;
- folii NRC;
- numeru startowego i chipa do pomiaru (które będą w pakiecie startowym);
- maseczki lub chusty umożliwiającej zasłonięcie ust oraz nosa (zgodnie z obowiązującymi obostrzeniami).
WAŻNE!
Na punktach kontrolnych oraz mecie biegu możliwa jest weryfikacja wyposażenia obowiązkowego, a brak każdego z elementów skutkować będzie min. 15-minutową karą czasową.
Z uwagi na bezpieczeństwo zawodnik nieposiadający pełnego wyposażenia obowiązkowego może zostać zdyskwalifikowany i zdjęty z trasy biegu.
Harmonogram
Piątek (21 stycznia 2022)
18:00 – 22:00 – Praca Biura Zawodów w Sopotni Wielkiej (Ośrodek Górski „Kordon”: https://goo.gl/maps/eFEqTi7q3CfdWG1n8)
18:00 – 22:00 – Praca naszego sklepiku – znajdziecie w nim gadżety oraz nakładki z kolcami na buty
Sobota (22 stycznia 2022)
8:00 – 09:15 – Praca Biura Zawodów w Sopotni Wielkiej (Ośrodek Górski „Kordon”: https://goo.gl/maps/eFEqTi7q3CfdWG1n8)
8:00 – 9:15 – Praca naszego sklepiku – znajdziecie w nim gadżety oraz nakładki z kolcami na buty
8:45 – 10:00 – Praca depozytu
10:00 – Start biegu Zimowy Chudy Wawrzyniec (Ośrodek Górski „Kordon”: https://goo.gl/maps/eFEqTi7q3CfdWG1n8)
11:40 – 12:00 – Przewidywana godzina dotarcia do mety zwycięzcy Zimowego Chudego Wawrzyńca
12:00 – 12:20 – Przewidywana godzina dotarcia do mety zwyciężczyni Zimowego Chudego Wawrzyńca
12:00 – 16:15 – Praca depozytu
12:00 – 16:30 – Praca bufetu
15:00 – Dekoracja zwycięzców – 6 kobiet i 6 mężczyzn
16:00 – Zamknięcie mety
Dodatkowe zapisy
W biurze zawodów będzie możliwość zapisania się do biegu. Opłata startowa to 189,90 zł.
Obostrzenia
Każdy z Uczestników zanim wybierze się na bieg ma obowiązek wypełnić ankietę (kliknij). Jeśli na którekolwiek z pytań odpowiedź była twierdząca – jest zobowiązany zrezygnować z udziału w zawodach.
W strefach zawodów – biuro zawodów, depozyt przed biegiem i po biegu, sklepik, bufety macie obowiązek zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub chusty wielofunkcyjnej. Prośba, by do biura zawodów przychodzić bez osób towarzyszących. Przy jednym stanowisku może znajdować się tylko osoba obsługiwana, a wszyscy czekający w ewentualnych kolejkach mają obowiązek zachowania min. 1,5 m odstępów. Praca biura zawodów będzie koordynowana przez wolontariuszy, w taki sposób, aby uniknąć kolejek.
Odbiór pakietu w czyimś imieniu
Będzie możliwość odbioru pakietu w czyimś imieniu, ale wyłącznie w przypadku osób, które nie wystartują. Będzie to opcja odbioru pakietu bez numeru startowego i chipa do pomiaru czasu. Odbiór będzie możliwy wyłącznie z wydrukowanym UPOWAŻNIENIEM (pobierz).
Parkingi
Parkowanie aut to w Dolinie Sopotnia trudny temat, ale w okolicy jest kilka miejsc wyznaczonych na parkingi. Najbliższy parking (przy Kapliczce) znajduje się ok. 400m od biura zawodów/startu i mety. Kolejny jest 200m dalej (najbliższa droga do biura prowadzi przez mostek). A trzeci, który proponujemy to odległość ok. 1 km od Kordonu (parking znajduje się na niebieskim szlaku, na przystanku autobusowym – jest tam zakaz parkowania, ale nie dotyczy weekendów). Nie będzie możliwości wjazdu bezpośrednio w okolice biura zawodów, startu i mety. Ważna rzecz – droga prowadząca do Ośrodka nie jest oświetlona, więc jeśli przyjeżdżacie do nas w piątek lub będziecie wyjeżdżać w sobotę po zmroku – pamiętajcie o zabraniu czołówek/latarek.
Depozyt
Będzie możliwość zostawienia swoich rzeczy w depozycie zlokalizowanym w Ośrodku „Kordon”. Depozyt będzie działać od godz. 8:45-10:00 i 12:00-16:15.
Toalety na starcie
W Ośrodku „Kordon” będą dostępne 4 toalety. Biorąc pod uwagę kameralność biegu, nie jest to mało, ale jeśli planujecie dłuższe wizyty prosimy o uwzględnienie ograniczonej liczby toalet na starcie w swoich planach i ew. skorzystanie z toalety w miejscu noclegu.
Znakowanie trasy
Trasa będzie oznaczona czerwoną taśmą Fundacji Krok do Natury oraz na odsłoniętych fragmentach trasy – chorągiewkami znanymi z zawodów skiturowych. Osobom, które mają taką możliwość zalecamy wgranie do zegarków tracka – znajdziecie go w zakładce TRASA (pamiętajcie o wybraniu wersji trasy z Pilskiem).
Numery startowe i punkty kontrolne
Na trasie będziemy prowadzić kontrole zawodników na dwa sposoby: elektronicznie (chipy mocowane do butów) lub ręcznie (spisywanie numerów przez sędziów).
Przypominamy, że numery startowe należy umieścić z przodu w sposób widoczny, tak by sędziowie na punktach kontroli ręcznej byli w stanie odczytać numer startowy. Osoby z zasłoniętymi numerami mogą być zatrzymywane przez sędziów do momentu, gdy numer zostanie umieszczony na wierzchu.
Limity czasu na punktach kontrolnych
- Punkt 1 – okolice Schroniska na Rysiance (punkt odżywczy) – ok. 6,4 km – otwarcie godz. 10:15, zamknięcie godz. 12:00
- Punkt 2 – okolice GOPR-ówki przy Schronisku na Hali Miziowej (punkt odżywczy) – ok. 14,8 km – otwarcie godz. 11:00, zamknięcie godz. 14:30.
Pominięcie któregoś z punktów może skutkować karą czasową lub dyskwalifikacją.
Telefony alarmowe
Na numerach startowych znajdziecie namiar do osób odpowiedzialnych za zabezpieczenie medyczne – mamy nadzieję, że nie będziecie musieli z nich korzystać, ale w razie potrzeby pamiętajcie, że ten numer macie cały czas przy sobie. Dodatkowo na numerze startowym będzie również miejsce na podanie kontaktu ICE – pamiętajcie, by go wpisać.
Numery alarmowe, warto też zawczasu wpisać do swojej komórki.
+48 510 649 179 – pomoc medyczna
+48 784 483 813 – Piotr Książkiewicz (Szmajchel) – dyrektor zawodów
+48 691 82 12 42 – Justyna Grzywaczewska
W przypadku rezygnacji i zejścia z trasy prosimy o informację na jeden z powyższych numerów (sms z numerem startowym lub telefon).
Warto wklepać do komórki także numery ratunkowe w górach: 601 100 300 (GOPR), a także ściągnąć aplikację RATUNEK (ANDROID / iPhone).
Punkty żywieniowe
Pierwszy punkt odżywczy będzie zlokalizowany w Bacówce przy Schronisku na Rysiance. Drugi – w GOPR-ówce przy Schronisku na Hali Miziowej.
Na punktach odżywczych będą dostępne:
- ciepły izotonik;
- ciepła herbata;
- woda;
- banany;
- słone i słodkie przekąski: precelki/paluszki z solą, kabanosy, daktyle + lokalne wypieki – drożdżówki ze Schroniska na Rysiance i ciasto drożdżowe ze śliwkami ze Schroniska na Hali Miziowej.
Na mecie będziecie mogli zjeść coś konkretniejszego. Posiłek regeneracyjny to będą domowe pierogi – mięsne lub ruskie do wyboru.
Posiłek będzie wydawany w godz. 12:00-16:30 na podstawie numery startowego.
Na mecie będzie także bufet z wodą, izotonikiem, herbatą oraz owocami i drożdżówkami.
Na punktach odżywczych (a także na mecie) NIE będzie plastikowych kubków, co oznacza, że musicie mieć swoje pojemniki na wodę/izotonik/herbatę.
Na Chudym sortujemy śmieci!
To, że nie śmiecimy na szlakach i zabieramy do plecaka/kieszeni wszystkie opakowania po żelach, batonach itd. jest jasne, jak słońce. Ale idziemy krok dalej. Przygotujemy oddzielne pojemniki na różne rodzaje śmieci, więc mamy prośbę o uwagę podczas wrzucania śmieci do kosza. Sortowanie śmieci na co dzień jest dla nas czymś oczywistym, dla wielu z Was pewnie też, więc mamy nadzieję, że i na Chudym pójdzie nam gładko.
Kibicowanie na trasie
Osoby towarzyszące zachęcamy do wybrania się na wycieczkę w góry i kibicowanie Biegaczom! A wśród kibiców będzie też reprezentacja Fundacji Braci Golec, która będzie umilać Wam zawody lokalną muzyką na dudach.
Noclegi w Ośrodku Górskim „Kordon”
Osoby, które będą nocować w Ośrodku Górskim „Kordon” mają możliwość zakwaterowania od piątku (21 stycznia), od godz. 18:00 do niedzieli (23 stycznia), do godz. 10:00. Mamy jeszcze kilka wolnych miejsc w cenie 100 zł/osobę/2 doby. Gdybyście byli zainteresowani prośba o maila na kontakt@krokdonatury.pl. Dodamy, że nasza ekipa będzie nocować w Ośrodku i poza tym, że zorganizujemy dla Was zawody, które zapamiętacie na długo, mamy zamiar spędzić tam świetny weekend.
Dodatkowe info
Zorganizowana pomoc z zewnątrz (support) jest niedozwolona – dotyczy to także punktów odżywczych.
Na Chudym nigdy nie było, nie ma i nie będzie przepaków.
Nie ma zakazu używania kijów.
Pamiętajcie, by na mecie oddać chipy do pomiaru czasu.
Obsługą fotograficzną zajmą się: Katarzyna Gogler, Piotr Oleszak, Andrzej Olszanowski, Tomasz Pawlicki. Będzie z nami również ekipa filmowa Sklepu Biegacza.
fot. Grzegorz Fiema